Marta Mateu – Fotògraf

Una mirada a través de la fotografia

Els Colors de l’Aigua al barri de Sant Roc

Fa pocs dies vaig estar a l’Ateneu Sant Roc de Badalona on estan exposades les meves fotografies “Els Colors de l’Aigua” fins a finals de desembre.  L’Ateneu o Fundació com és diu ara promou diversos projectes educatius, socials i culturals adreçats als infants , joves i adults, tot incidint d’una manera especial en els col·lectius en risc social.

IMG_3426

Tenen diverses sales que fan servir per totes les activitats que organitzen amb els veïns del barri, però els quadres que omplen les seves parets es van canviant perquè no són simplement quadres o fotografies. Ells fan treballs amb els nens o amb els adults relacionats amb que hi ha a les parets. M’explico, la meva exposició està en una sala polivalent on assaja la coral, fan reunions, activitats pels infants… i just en aquests infants els van proposar fer una activitat amb les fotografies dels Colors de l’Aigua. Nens i nenes de 7/8 anys, van entrar a la sala on sonava una música amb sons d’aigua i se’ls va demanar que expressessin amb el seu cos el que els transmetia la música i les fotografies. Cada un es movia per la sala deixant-se portar i fent moviments segons la fotografia que miraven. Van explicar-me que es sentien relaxats i cada vegada es deixaven anar més.  Després se’ls va demanar que pintessin amb pintures i en fulls grans de paper el que els suggerien les fotografies, el resultats van ser espectaculars.  Ara aquest dibuixos els penjaran a una paret prop de les fotografies i cada nen explicarà la seva obra i perquè va pintar el que va pintar. Jo hi seré per escoltar-los i per explicar que em va portar a mi a fer aquestes fotografies i perquè tinc aquesta debilitat per l’aigua i els seus colors.  També, lògicament, respondre a totes les seves preguntes.

No us podeu ni imaginar la il·lusió que em va fer saber que les meves fotografies servien d’alguna cosa més que per estar penjades en una paret per mirar-les.

Si voleu saber més sobre l’Ateneu Sant Roc cliqueu aquí 

Els comentaris estan tancats.