Marta Mateu – Fotògraf

Una mirada a través de la fotografia

Formentera Fotogràfica 2013

Durant els dies 3, 4 i 5 de maig han tingut lloc a Formentera les primeres jornades de fotografia Formentera Fotogràfica, organitzades principalment per  en Francesc Fàbregues i en Tino Soriano.

Les jornades van consistir en unes Master Class, d’un Fotowalk i d’una sortida nocturna.

El divendres vam començar amb el Fotowalk de la mà d’en OSCAR RODBAG, a la plaça de l’ajuntament de Sant Francesc per veure com il·luminar amb pantalles aprofitant la llum solar,  després a Ses Illetes per veure l’efecte del polaritzador i dels degradats neutres, per anar més tard fins a Cala Saona per aprendre a fotografiar les postes de sol i a la vegada com utilitzar pantalles i flash per a fer un retrat amb la posta de sol de fons.

_MG_9962_copia

El dissabte vam tenir tota una jornada de Master Class, potser va ser una mica carregós fer-ho tot en un dia,  fora feia una dia esplèndid i teníem ganes de sortir a fer fotos. Però a pesar d’això totes les xerrades van ser molt interessants,  molt diferents i sorprenents. Vam poder escoltar en SERGI FERNÁNDEZ, en MANEL SORIA, l’OFELIA DE PABLO Y en JAVIER ZURITA, a la ROSA ISABEL VÁZQUEZ i en DANIEL LÓPEZ.

A l’acabar les xerrades vam aprofitar el temps lliure per anar a fer fotografies, un grupet vam anar fins Can Marroig per veure la posta de sol, a la tornada ens vam parar a l’Estany des Peix a fer més fotografies. Sopar en poc temps i cap a la sortida nocturna per pintar amb llum acompanyats per en OSCAR RODBAG i a continuació en MANEL SORIA ens va ensenyar com fotografiar la via Làctia, ja eren les 3 de la matinada.

03052013-_MG_0032

El més dur va ser diumenge, personalment vaig dormir 3 hores, al vespre a l’arribar a l’hotel em vaig posar a seleccionar fotografies per mostrar a la ponència  de la  MARIA ROSA VILA que era a primera hora de diumenge, una xerrada molt interessant però que personalment crec que no s’hauria d’haver fet a les 9:30 h,  tots havíem anat a dormir a les tantes de la matinada, per molt que m’interessava em dormia! i vaig perdre completament el fil de la seva ponència.

 Per acabar les jornades va arribar en TINO SORIANO, una ponència  amb l’humilitat que el caracteritza i que a pesar que jo ja l’havia sentit en un altre ocasió em va agradar tornar a escoltar.

20130505_141033

Sincerament l’experiència general va ser molt positiva, a pesar de ser la primera edició i com totes les primeres edicions hi ha temes a polir que segurament tindran en compte amb tots els suggeriments que els vam fer.

He de felicitar a tots els ponents amb els que vam poder intercanviar opinions i alguna que altre broma. Per altre banda em vaig sentir molt bé amb els companys, més o menys propers geogràficament amb els que es van crear llaços d’amistat i d’on van sorgir algun que altre projecte per a fer conjuntament.

Ara toca fer guardiola per a la propera edició…

Anuncis

Els comentaris estan tancats.