Marta Mateu – Fotògraf

Una mirada a través de la fotografia

“Els colors de l’aigua”

Invitació_ sense dades personals

Els colors de la mar, dels rius, dels llacs, dels tolls de la pluja… són com una pluja de colors que m’han captivat i m’han transportat fins les pintures impressionistes, especialment les obres d’en Claude Monet. 

L’objectiu dels pintors impressionistes era aconseguir una representació del món espontània i directa, i per a això es van centrar en els efectes que produeix la llum natural sobre els objectes. En les meves fotografies he buscat l’efecte de la llum natural sobre l’aigua ja que la llum tendeix a difuminar els contorns i reflecteix els colors donant una sensació de pinzellades.

No totes les fotografies estan il·luminades pel sol, n’hi ha que són fetes en dies apagats i plujosos on  els colors continuen presents perquè viuen a l’aigua,  impassibles al que els envolta.  Són els colors que en Monet va plasmar en el seus quadres on les pinzellades es confonen amb el moviment de l’aigua i la llum.

En aquesta exposició hi ha una petita selecció de fotografies,  totes elles jugant amb els colors i la llum natural. Tal com he dit més amunt, estan fetes al riu Onyar al seu pas per Girona, a l’Estany de Banyoles, al mar Cantàbric a Donòstia, als llacs d’en Cèsar Manrique i les llacunes de Lanzarote, als canals de Venècia, a la riera de Beget (Alta Garrotxa)… són colors que m’acompanyen allà on vaig.

Espero que a partir de la meva mirada sabreu trobar els colors de l’aigua.

Els comentaris estan tancats.